تابلوبرق

  • ۰
  • ۰

آشنایی با تگ های هدینگ و تاثیر آن بر سئو

تگ‌های هدینگ بخشی از محتوا هستند که سایر بخش‌هیا متن را به هم ارتباط می‌دهند. یکی از کاربردهای استفاده از تگ های هدینگ این است که متن‌ها و موضوع بحث یک مقاله را به گوگل معرفی می‌کند. به همین دلیل است که در بهینه سازی و سئو سایت اهمیت پیدا می‌کند. در این مقاله می‌خواهیم شما را با تگ های هدینگ و تاثیر آن‌ها بر سئو آشنا کنیم.

Post image

تگ هدینگ چیست؟

این تگ‌ها در HTML برای بیان کردن ویژگی‌های متن و میزان اهمیت متن برای موتورهای جستجو مانند گوگل استفاده می‌شود. تگ های هدینگ از مهم ترین بخش‌های HTML است که در بخش محتوای سایت نوشته می‌شوند.

بدون استفاده از تگ هدینگ، شما در صفحه سایت خود تنها یک متن طولانی دارید که نه برای کاربران می‌تواند جذاب و کاربردی باشد و نه از نظر موتورهای جستجو شایسته خواهد بود. این تگ ها به موتورهای جستجو کمک می‌کند به صورت واضحی موضوع هر بخش را درک کنند و به آن رتبه بدهند.

این تگ ها از تگ H1 تا تگ H6 قابل استفاده هستند که اصلی‌ترین آن‌ها تگ H1 است. در صورتی که شما بخواهید از تگ H3 استفاده کنید، اولا باید تگ H2 پیش از آن وجود داشته باشد و بعد از آن نیز موضوع بحث در زیر عنوان H3 باید مرتبط با H2 بوده و در واقع جزئی از موضوع H2 باشد.

اهمیت استفاده از تگ های هدینگ

همانطور که پیش از این بیان کردیم، استفاده از تگ های هدینگ برای برجسته کردن مباحث اصلی و ساختار بندی متن استفاده می‌شوند و اهمیت هر بخش را برای کاربران و گوگل مشخص می‌نمایند. به این صورت گوگل درک می‌کند پاراگراف های زیر یک تگ هدینگ در مورد چه موضوعی صحبت می‌کنند.

به این صورت تصمیم می‌گیرد محتوای شما را در چه زمانی و برای چه عبارتی در نتایج جستجو رتبه بندی نماید. مطلب دیگری که اهمیت استفاده از تگ های هدینگ را نشان می‌دهد این است که کاربران با استفاده از این تگ ها می‌توانند زودتر موضوع مورد نظر خود را در یک صفحه بیابند و مجبور نیستند برای دریافت جواب سوال خود تمامی محتوای صفحه شما را مطالعه کنند.

به این صورت در وقت کاربران صرفه جویی می‌شود. از طرفی امروزه کاربران به دنبال یافتن پاسخ خود در کوتاه ترین زمان ممکن هستند به همین دلیل نیز اگر موضوع مد نظر خود را به سرعت در صفحه شما پیدا نکنند، از صفحه خارج خواهند شد. برای جلب رضایت کاربران باید سایت شما UX مناسبی داشته باشد و تگ‌ها هدینگ نیز در طراحی کاربری بهتر به شما کمک می‌کنند، هرچند که شما برای طراحی ایده آل صفحات مورد نظر خود می‌توانید از ابزارهای مناسب طراحی صفحات سایت استفاده کنید و رضایت کاربران را جلب نمایید.

تاثیر تگ های هدینگ بر سئو سایت

استفاده از کلمات کلیدی در تگ های هدینگ، خصوصا تگ H1 و H2 یکی از اصول سئو است و تمامی متخصصین سئو این مورد را رعایت می‌کنند. دلیل آن هم این است که این تگ ها می‌توانند موضوع بحث در یک صفحه را مشخص کنند و به گوگل کمک کنند تا برای کلمه کلیدی مد نظر سئوکار سایت را در نتایج جستجو رتبه بندی نماید.

به این صورت با استفاده از تگ هدینگ به گوگل کمک می کنید تا از صفحه شما درک بهتری داشته و در رتبه بندی سایت شما اثر مثبت خواهد داشت.

همانطور که پیش تر توضیح دادیم تجربه کاربری مناسب می‌تواند به صورت غیر مستقیم روی سئو سایت تاثیرگذار باشد. از آن جایی که گوگل همیشه به دنبال جلب رضایت کاربران است، در صورتی که کاربر از صفحه شما رضایت داشته باشد و موضوع مورد نظر خود را در آن بیابد، گوگل به محتوای شما اعتبار خواهد بخشید.

مزایای تگ هدینگ

عموما تگ های هدینگ را با فونت درشت‌تر در متن استفاده می‌کنند تا باعث جلب توجه کاربر شود و به کل محتوای شما نظم ببخشد. یکی از مزیت های استفاده از تگ هدینگ این است که موتورهای جستجو به صورت کلی متوجه می‌شوند که شما درمورد چه سر فصل هایی در صفحه خود قصد دارید صحبت کنید. مزیت دیگر آن انسجام و زیبایی متن است و موجب می‌شود تا چشم خواننده خسته نشود.

آشنایی با سلسله مراتب تگ های هدینگ

در ادامه می‌خواهیم با سلسله مراتب استفاده از تگ های هدینگ داخل متن آشنا شویم:

تگ هدینگ H1

· از این تگ برای عنوان اصلی صفحه استفاده می‌شود.

· در هر صفحه تنها یک تگ H1 باید استفاده شود.

· موضوع کلی سایت از طریق این تگ هدینگ برای موتورهای جستجو قابل درک است.

· استفاده از تگ H1 برای موتورهای جستجو از اهمیت زیادی برخوردار است.

Post image

تگ هدینگ H2

· کاربردی ترین تگ در صفحات تگ H2 می‌باشد.

· ارتباط بین پاراگراف و عنوان سایت به وسیله این تگ هدینگ ایجاد می‌شود.

· استفاده از کلمات کلیدی در تگ H2 ضروری است و به درک بیشتر گوگل از مفهوم صفحه کمک می‌کند.

· این تگ دارای ارزش نسبتا زیادی است.

تگ های هدینگ H3, H4, H5, H6

· این تگ ها برای زیر عنوان های H2 استفاده می‌شود.

· این تگ به اندازه H1 و H2 کاربردی نیستند.

· از تگ H3 برای زیر عنوان های بخش H2 استفاده می‌شود.

  • ۰۱/۰۹/۰۲
  • saman dini

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی