تابلوبرق

  • ۰
  • ۰

آیا تا به حال به این فکر کردید که چگونه می‌توانید از بستر بزرگ و گسترده اینترنت استفاده نمایید و تعداد مشتریان و یا کاربران خدمات خود را افزایش دهید؟

 همه ما در این دنیا به کاری مشغول هستیم تا با استفاده از حقوق و مزایای آن به خوبی زندگی کرده و پیشرفت نماییم. به نظر شما اگر فردی صاحب یک فروشگاه لباس فروشی باشد با استفاده از چه روشی می‌تواند بازدهی کار خود را بالا برده و فروشش را افزایش دهد؟ راه پیشرفت برای چنین کسب و کارهایی چه چیزی است؟

آشنایی با ssl

این روزها صاحبین کسب و کارها می‌توانند با استفاده از خدمات طراحی سایت در مشهد پیشرفت کرده و مشتریان بیشتری به دست آورند. حالا شاید بپرسید چطور این پیشرفت با داشتن سایت به وجود می‌آید؟ تعداد زیادی کاربر در فضای اینترنت وجود دارند که برای کارهای روزانه و خریدهای خود وارد گوگل شده و بعد از سرچ موضوع مورد نظر خود به خرید اینترنتی مشغول می‌شوند. حالا در این شرایط اگر فروشگاه شما در اینترنت سایت داشته باشد، نمی‌تواند به درآمد بیشتری دست پیدا کند؟ طبیعی است که می‌تواند.

این روزها به قدری زندگی همه ما به اینترنت گره خورده است که مطمئن باشید اگر از ورود به چنین فضایی خود داری کنید، مشتریان زیادی را از دست خواهید داد چرا که مشتری سراغ سایت دیگری رفته و با فروشگاه شما آشنا نمی‌شود.

حالا که با این موضوع آشنا شدید تصمیم داریم تا موضوعی مهم را در این حوزه به شما معرفی نماییم تا در سایت خود با رعایت آن به جایگاه بهتری در گوگل و پیش کاربران دست پیدا کنید. این موضوع پروتکل امنیتی ssl می‌باشد. سایت شما نیز مانند فروشگاه فیزیکی که در سطح شهر دارید، به محافظت و امنیت نیاز دارد و شما باید بتوانید از اطلاعات خود و کاربرانتان محافظت کنید.

نصب گواهی نامه امنیتی ssl یکی از بهترین روش‌هایی است که از هک سایت شما جلوگیری کرده و از سمت دیگر کاربر را مجاب می‌کند که شما تصمیم ندارید از او و اطلاعاتش سواستفاده کنید. به همین دلیل در این مطلب تصمیم داریم تا شما را با این موضوع آشنا نماییم.

چرا باید گواهی نامه ssl را روی سایت نصب کنیم؟

دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم دنیای اطلاعات است و شاید این موضوع اهمیت خیلی بیشتری نسبت به پول داشته باشد چرا که می‌تواند شما را به ثروتی عظیم برساند. سایت نیز همان جایی است که می‌توانید اطلاعات زیادی را در آن داشته باشید. علاوه بر آن افراد سودجو همه جا حضور دارند و فضای اینترنت نیز از این قائده مستثنی نمی‌باشد. هکرهایی در این دنیا وجود دارند که از علم بی‌نظیر خود در راه خلاف استفاده کرده و تلاش می‌کنند تا با هک اطلاعاتی که کاربران رد و بدل می‌کنند، به سود برسند.

طبیعتا باید راهی وجود داشته باشد که بتوانید از این اطلاعات در هنگام ارسال محافظت کنید. زمانی که شما اطلاعاتی را در سایتی وارد می‌کنید در واقع آن را به سرور سایت مورد نظر ارسال کرده و منتظر پاسخ خواهید ماند. بهترین زمانی که هکر می‌تواند کار خود را به خوبی انجام دهد، در حین انتقال و ارسال است و اگر اطلاعات شما هیچ رمزی نداشته و بدون محافظت ارسال شود، بهترین موقعیت برای هک شدن است.

Ssl دقیقا از این موضوع جلوگیری می‌کند و اطلاعات شما را قبل از ارسال رمز گذاری کرده و اجازه نمی‌دهد که افراد سودجو به آن دسترسی داشته باشند و شما را اذیت کنند. راه و مسیر ارسال اطلاعات شما توسط گواهی نامه ssl امن خواهد شد.

فرض کنید شما سایتی فروشگاهی دارید و درگاه پرداختی نیز روی سایت قرار دادید تا کاربران بتوانند با استفاده از آن هزینه محصول را پرداخت کرده و به صورت اینترنتی خرید نمایند. اگر سایت شما گواهی نامه ssl نداشته باشد، ممکن است زمانی که کاربر اطلاعات حساب بانکی خود را وارد می‌کند، هک شده و حالا به راحتی می‌توانند هر مبلغی را از حساب او برداشت کنند. در حالت کلی ssl موضوعی است که در خدمات سئو در مشهد نیز دارای اهمیت بسیار بالایی است و اگر شما آن را نداشته باشید نمی‌توانید رتبه مناسبی را در گوگل دریافت کنید چرا که کاربر با دیدن این موضوع دیگر به سایت شما اطمینان نداشته و مطمئنا از آن خارج می‌شود.

آشنایی با ssl

این تنها دلیلی نیست که تاثیر ssl روی سئو سایت را نمایش می‌دهد. گوگل نیز اگر سایت بدون پروتکل امنیتی را مشاهده نماید، آن را در نتایج گوگل بالا نیاورده و رتبه خوبی را به آن نمی‌دهد چرا که کاربران اولین چیزی هستند که گوگل به آن‌ها اهمیت داده و می‌داند که سایت بدون ssl ممکن است سارق اطلاعات کاربران باشد و به همین دلیل نباید خیلی در دسترس آن‌ها باشد و بهتر است این سایت در ابتدا ثابت کند که هیچ مشکلی نداشته و قصد سرقت سایبری ندارد. تنها راه اثبات آن نیز نصب گواهی نامه امنیتی ssl است.

آشنایی با انواع گواهی نامه ssl

حالا که دانستید چرا باید گواهی نامه ssl را نصب کنید، بهتر است با انواع آن نیز آشنایی مختصری داشته باشید. بیشتر هاست‌هایی که خریداری می‌کنید به صورت رایگان دارای ssl هستند که باید آن را روی سایت خود فعال کنید.

این نوع از ssl به شدت ابتدایی بوده و امنیت اولیه را به وجود می‌آورد ولی برای سایت‌های شرکتی و شخصی مناسب است چرا که کاربران در این سایت‌ها اطلاعات خیلی خاصی را وارد نمی‌کنند و فقط باید از صحت اطلاعات خود در حساب کاربری داخل سایت اطمینان حاصل کنند.

ولی اگر شما دارای سایت فروشگاهی با درگاه پرداخت هستید باید ssl مناسبی را خریداری کرده و روی سایت نصب نمایید. برای خرید ssl با کیفیت می‌توانید سایت‌های معتبر در سطح اینترنت را انتخاب کرده و گزینه مورد نظر خود را خریداری نمایید تا بتوانید از اطلاعات کاربران خود محافظت نمایید.

نتیجه گیری

در این مطلب تلاش کردیم تا شما را با تمامی جوانب نصب ssl آشنا کنیم و دلایلی که باید این پروتکل امنیتی را روی سایت خود نصب نمایید را نیز بیان نماییم. در نهایت نیز امیدواریم با استفاده از این مطلب بتوانید امنیت سایت خود را افزایش داده و رتبه بهتری در گوگل به دست آورید.

  • ۰۱/۰۹/۰۶
  • saman dini

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی