تابلوبرق

  • ۰
  • ۰

این روزها استفاده از سایت و داشتن فروشگاه مجازی یکی از بهترین راه کارها برای افزایش درآمد بوده و مدیران کسب و کارهای مختلف از امکانات طراحی سایت در مشهد استفاده می‌کنند تا بتوانند پیشرفت کنند.

همه ما می‌دانیم که تعداد افرادی که در اینترنت به فعالیت مشغول هستند، بسیار زیاد بوده و هر فردی در طول روز خود شاید به جرئت بتوان گفت 60 درصد از زمانش را در این فضا می‌گذراند و این باعث می‌شود که مشتریان و کاربران کسب و کارهای مختلف نیز در این فضا وجود داشته باشند و مدیران وب سایت‌ها بتوانند از این شرایط استفاده کنند.

موضوعی که در این مطلب تصمیم داریم تا در رابطه با آن صحبت کنیم، امنیت وب سایت می‌باشد. تمامی افرادی که مغازه‌ای در سطح شهر دارند، برای اینکه از دزدی جلوگیری کنند از ابزارهای مختلفی مانند قفل، دزدگیر و … استفاده می‌کنند تا امنیت مغازه را در ساعاتی که حضور ندارند افزایش دهند. البته لازم به ذکر است که این روزها حتی باید در هنگامی که در مغازه حضور دارند نیز از این ابزارها استفاده کنند تا مطمئن شوند هنگام شلوغی مغازه، هیچ اتفاقی نخواهند افتاد.

در فضای مجازی نیز همین شرایط وجو دارد و شما باید به فکر محافظت از سایت خود باشید. شاید با خود بگویید که در سایت چه چیزی وجود دارد که باید از آن محافظت نمایید؟ باید به شما بگوییم که این روزها افراد سودجو با هک اطلاعات افراد از آن‌ها سو استفاده کرده و به نتایجی که می‌خواهند دست پیدا خواهند کرد. در فضای مجازی نیز باید به فکر قفل و دزدگیر سایت خود باشید تا از هک شدن آن جلوگیری نمایید.

حالا سوالی که پیش می‌آید این است که چگونه باید از این اتفاق ناگوار جلوگیری کنیم؟ اگر در این مطلب تا انتها با ما باشید مطمئن باشید که بهترین راه کارها را یاد گرفته و می‌توانید با استفاده از آن‌ها بهترین امنیت را برای سایت و کاربران خود به وجود آورید.

آموزش ترفندهای جلوگیری از هک وب سایت

در دنیایی که همه افراد بیشتر کارهای خود را در اینترنت انجام می‌دهند، حفاظت از اطلاعات کاری مهم و ضروری می‌باشد. خصوصا که اطلاعات حساب کاربران نیز در این فضا تبادل شده و حتی رمز حساب‌های بانکی نیز وارد می‌شوند.

البته باید به این نکته نیز اشاره کنیم که پلیس فتا نیز راه کارهایی را برای افزایش امنیت در نظر گرفته است ولی این موضوع مربوط به سایت شماست که بخواهید با افزایش امنیت آن، هم از اطلاعات خود محافظت نمایید و هم خیال کاربران وب سایت خود را راحت کنید تا بتوانند به راحتی خدمات و محصولات شما را به صورت اینترنتی خریداری کرده و آن‌ها را تحول بگیرند.

می‌دانید که یکی از موضوعات مهم در خدمات سئو در مشهد این است که کاربران از سایت شما رضایت داشته باشند و با احساسی مثبت از آن خارج شوند. در حالت کلی تجربه کاربری برای گوگل خیلی مهم است و اگر شما سایتی امن نداشته باشد مطمئن باشید که نمی‌توانید رتبه خوبی را در نتایج به دست آورید. در ادامه این ترفندها را به شما آموزش خواهیم داد تا بتوانید با استفاده از آن‌ها به نتیجه دلخواه خود برسید.

images 1669195255 - معرفی 10 ترفند برای جلوگیری از هک وب سایت

استفاده از پروتکل امنیتی HTTPSt

این روزها همه افراد می‌دانند که داشتن پروتکل امنیتی HTTPS به نشانه امنیت بالای سایت می‌باشد و اگر سایتی از این پروتکل استفاده نکند، در بیشتر مواقع مورد توجه کاربران قرار نگرفته و نرخ کلیک آن کاهش پیدا می‌کند.

حالا اگر شما سایتی فروشگاهی داشته باشید، استفاده از این روش امنیتی بسیار پراهمیت‌تر از سایت‌های دیگر خود را نشان می‌دهد. در رابطه با پروتکل امنیتی HTTPS باید این را بگوییم که این روشی برای رمز گذاری اطلاعات است. زمانی که کاربر سایت را باز کرده و اطلاعاتی را در آن وارد می‌کند، در واقع آن‌ها را برای سرور فرستاده و در نهایت پاسخ مورد نظرش را دریافت می‌نماید. هکرها می‌توانند این اطلاعات را در میان راه هک کرده و از آن‌ها استفاده نمایند.

حالا اگر رمز بانکی یا اطلاعات مهم‌تری این بین وجود داشته باشد، می‌توانند از آن‌ها سو استفاده کنند. کاری که پروتکل امنیتی HTTPS انجام می‌دهد این است که اطلاعات وارد شده را قبل از ارسال رمز نگاری کرده و حتی اگر هکر بتواند به آن‌ها دسترسی پیدا کند، نمی‌تواند از آن‌ها استفاده نماید.

پروتکل امنیتی HTTPS انواع مختلفی دارد که معمولا برای سایت‌های شرکتی ساده از نوع رایگان آن استفاده کرده و در سایت‌های فروشگاهی که دارای درگاه پرداخت هستند، نوع غیر رایگان و پیشرفته را انتخاب می‌کنند.

استفاده از افزونه‌های امنیتی

تعداد زیادی از سایت‌ها در سطح اینترنت وجود دارند که با استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوا مانند جوملا و وردپرس طراحی شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع از سایت‌ها با داشتن امکانات و مزایای زیاد، یک عیب غیر قابل انکار دارند. امنیت موجود در سایت‌های وردپرسی پایین است و شما برای اینکه این امنیت را افزایش دهید باید فعالیت‌های مختلفی را انجام دهید.

اگر با فردی متخصص در این زمینه مشورت کنید با توجه به پروژه‌ای که در دست دارید تمامی این نکات را برای شما بیان کرده و بهترین راه را پیش پای شما خواهد گذاشت. یکی از بهترین راه‌ها استفاده از افزونه‌های امنیتی است که می‌توانید با نصب آن‌ها امنیت سایت وردپرسی خود را با هر روشی افزایش دهید.

یکی دیگر از روش‌های جلوگیری از هک وب سایت وردپرسی این است که آدرس صفحه ورود به ادمین را تغییر دهید. دیگر این روزها همه افراد با این آدرس آشنایی دارند و ممکن است هکرهای حرفه‌ای بتوانند نام کاربری و رمز عبور شما را پیدا کرده و وارد سایت شوند تا در آن خرابکاری نمایند. اگر شما آدرس ورود به این صفحه را تغییر دهید احتمال چنین مشکلی بسیار کم خواهد شد.

نتیجه گیری

در این مطلب اطلاعات کاملی در رابطه با روش‌های جلوگیری از هک وب سایت به شما ارائه کردیم و در رابطه با امنیت سایت توضیح دادیم. در نهایت باید این توصیه را به شما انجام دهیم که بهتر است پروژه خود را به فردی متخصص دهید تا بتواند تمامی نکات امنیتی را رعایت کرده و از این بابت خیال شما و تمامی کاربران وب سایتتان را راحت نماید.

  • ۰۱/۰۹/۰۶
  • saman dini

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی