تابلوبرق

  • ۰
  • ۰

آشنایی با FCP

این سال‌ها،  کسب و کارها هر چه بیشتر به سمت تکنولوژی‌های جدید و ارتباطات غیرحضوری می‌روند. برای بهتر دیده شدن سایت و ارائه آن به مخاطبان بیشتر، بهینه سازی سایت انجام می‌گیرد. روش‌های مختلفی وجود دارد که از آن‌ها برای این منظور استفاده می‌شود. بهینه سازی FCP نیز یکی از روش‌هایی است که تمامی شرکت‌های حرفه‌ای در این حوزه به آن اهمیت می‌دهند و به آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ در مشهد کمک می‌کند تا پروژه‌های خود را در بالای لیست گوگل و موتورهای جستجوگر قرار دهند. در این مطلب از پارس وب بیشتر با FCP و بهینه سازی آن آشنا می‌شوید.

آشنایی با Fcp

چرا باید بهینه سازی FCP را جدی گرفت؟

اولین و مهم‌ترین دلیل برای بهینه سازی FCP این است که مدت زمان ماندن کاربران در سایت را افزایش دهیم. اگر شما از ابتدا که طراحی سایت خود را آغاز می‌کنید، به صورت اصولی پیش بروید دیگر از نظر سرعت به مشکی برخورد نمی‌کنید و زمانی که سایت شما با سرعت بالایی لود شود، کاربر زودتر به نتیجه می‌رسد و در نتیجه مدت بیشتری را در سایت باقی می‌ماند.

به منظور بهینه بودن فاکتورهایی مانند FCP که به صورت مستقیم روی سرعت لود سایت شما و همچنین بهبود تجربه کاربری تاثیر دارد، استفاده از خدمات طراحی سایت در مشهد به منظور اطمینان بیشتر از کیفیت پروژه در نهایت پیشنهاد میشود.

دلیل دوم برای بهینه سازی FCP این است که این معیار، ۱۰ درصد از کل امتیاز عملکرد را دارند و این مقدار قابل توجه است. پس باید به بهینه سازی آن اهمیت خاصی داد.

FCP چیست و چه کاری انجام می‌دهد؟

FCP، خلاصه شده از واژه‌های First Contentful Paint (FCP) و یک ابزار آنالیز تست سرعت است. هنگام بازدید از سایت، بسیار مهم است که صفحه به‌سرعت بارگذاری شده و کاربر بتواند از آن استفاده کند. FCP یک معیار عملکرد است و سرعت افراد بازدیدکننده را نشان می‌دهد که محتوای صفحه سایت را مشاهده می‌کنند.

نحوه محاسبه FCP نیز بدین صورت است که کل زمان صرف شده را که از ابتدای زمان بارگذاری تا زمانی که محتوا روی صفحه قرار می‌گیرد، شامل می‌شود. قطعاً هر چه این زمان کوتاه‌تر باشد، سایت در رتبه دهی موتورهای جستجوگر بهتر ظاهر می‌شود. پس بهینه سازی FCP از اهمیت بالایی برخوردار است. به منظور آشنایی با یکی دیگر از فاکتورهای تاثیرگذار در سرعت لود سایت، پیشنهاد می‌کنیم مقاله آشنایی با LCP را با دقت بیشتری مطالعه کرده و از نکات کلیدی ذکر شده در این مقاله به منظور بهبود سرعت سایت خود و افزایش اعتبار آن استفاده کنید.

روش‌های بهینه سازی FCP

بهینه سازی و بهبود FCP  افزایش امتیاز را برای سایت به همراه خواهد داشت. شناخت روش‌هایی برای بهینه سازی این فاکتور در این زمینه به شما کمک شایانی می‌کند. راهکارهایی که برای بهینه سازی این معیار وجود دارد، شامل موارد زیر هستند که به آن‌ها می‌پردازیم.

fcp چیست؟

کاهش تعداد درخواست‌ها و اندازه بار

یکی دیگر از راهکارهای بهینه سازی FCP، به حداقل رساندن تعداد درخواست‌ها است. همچنین می‌توانید اندازه بارگذاری صفحه را تا جایی که می‌توانید کوچک نگه دارید. این کارها سبب می‌شوند تا مرورگر، محتوا را زودتر در صفحه بارگذاری و ارائه کند.

البته روش‌ها و راهکارهای زیادی وجود دارد که سرعت سایت را افزایش می‌دهد و تأثیر زیادی در بهینه سازی این فاکتور خواهد داشت. برای این منظور می‌توانید از افراد متخصص در زمینه طراحی و بهینه سازی سایت کمک بگیرید. بدین صورت افرادی که به سایت شما سر می‌زنند، رضایت بیشتری از سرعت سایت دارند و بیشتر از آن استفاده می‌کنند.

برای بهینه سازی FCP  منابع مسدود کننده رندر را کاهش دهید

منابع مسدود کننده رندر، شیوه‌نامه‌ها، اسکریپت‌ها، ورودی‌های HTML و … هستند که باعث می‌شوند تا مرورگر به صفحه مسدود وارد شود یا سبب می‌شوند تا تأخیر زیادی در سرعت بارگذاری ایجاد شود.

اگر شما دارای سایت فروشگاهی هستید، باید دقت بیشتری به این موضوع داشته باشید، چرا که سایت‌های فروشگاهی بسته به میزان محصولات خود به نسبت سایت‌های شرکتی، شخصی، در زمان استفاده از خدمات طراحی سایت فروشگاهی در مشهد، نیاز به طراحی صفحات بیشتری دارند. شرکت پارس وب برای تمامی پروژه‌های فروشگاهی خود به این موضوع دقت کرد و سعی میکند تا سایتی سبک به مشتری تحویل دهد.

بهتر است برچسب‌های کمتری را در ابتدای صفحه قرار دهید. در صورتی که منابع در پایین صفحه باشند، به‌آرامی و یکی پس از دیگری تجزیه و بالا آورده می‌شوند. در این صورت، هنگام باز کردن سایت، تم‌ها، نام سایت و علائمی به‌سرعت بارگذاری می‌شوند که نشان می‌دهند سایت در حال انجام کاری است و بازدیدکننده را مشغول نگه می‌دارند.

با حذف یا کاهش این منابع مسدود کننده، سرعت بارگذاری سایت را به‌مراتب افزایش می‌دهید.

زمان پاسخگویی سرور را کم کنید

هنگامی که زمان پاسخگویی سرور را کاهش دهید، می‌توانید یک FCP سریع داشته باشید. برای این منظور، کارهای زیر به شما کمک می‌کنند.

  • زمان اولیه پاسخگویی سرور را تا می‌توانید کاهش دهید؛
  • تغییر مسیر چند صفحه را انجام ندهید؛
  • ارتباطات اولیه با منابع مهم شخص ثالث را ایجاد کنید؛
  • با کش کارآمد خدمات‌دهی به دارایی ثابت را ایجاد کنید؛
  • از شبکه تحویل محتوای مناسب استفاده کنید؛

این کارها به شما کمک زیادی می‌کند تا بتوانید صفحات اولیه سایت خود را سریع‌تر بارگذاری کرده و FCP را سریع‌تر نشان دهید.

نتیجه‌گیری

FCP یک معیار مهم در افزایش رتبه‌بندی سایت و یکی از مهم‌ترین فاکتورهای رتبه بندی ۲۰۲۲ است. این معیار نشان می‌دهد که سرعت بارگذاری اولین صفحه سایت چقدر است و هر چه این سرعت کمتر باشد، امتیاز بیشتری خواهد داشت. FCP از زمانی که روی سایت کلیک می‌کنید تا زمانی که اولین آیتم نمایش داده شود، اندازه‌گیری می‌شود. با توجه به این که ۱۰ درصد امتیاز کل مربوط به امتیاز FCP است، بهینه سازی آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

روش‌هایی مانند کاهش سرعت بارگذاری سایت، کاهش تعداد درخواست‌ها و اندازه بار، کاهش یا حذف تمامی منابع مسدود کننده رندر می‌تواند تا حد زیادی FCP را بهبود دهد و سرعت بارگذاری را بالا ببرد. این کار علاوه بر این که امتیاز بالایی به سایت می‌دهد، افزایش بازدیدکنندگان و زمان ماندن آن‌ها در سایت را هم به همراه خواهد داشت.

  • ۰۱/۰۸/۲۹
  • saman dini

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی