تابلوبرق

  • ۰
  • ۰

در ایران ما تعداد زیادی شهر و روستای دیدنی و کوچک داریم که بین افراد زیاد شناخته نشده اما ارزش سفر و بازدید دارد. یکی از این روستاهای زیبا، میامی مشهد است که دارای جاذبه‌های زیادی است. ما در این مقاله به معرفی میامی مشهد خواهیم پرداخت.

میامی یکی از روستاهای خراسان رضوی در نزدیکی مشهد است و دارای 3000 نفر جمعیت می‌باشد. یکی از مکان‌های تاریخی-مذهبی که در این روستا واقع شده، امام زاده یحیی است. امام زاده یحیی یکی از نوادگان امام زین العابدین بوده که در این مکان به شهادت رسیده و دفن شده است.

مکان های دیدنی میامی مشهد

از روستا فاصله نسبتا زیادی با شهر مشهد دارد. اما جالب است بدانید در این روستا انواع جاذبه‌های تاریخی و گردشگری موجود است که گردشگران زیادی به خصوص ساکنان مشهد به این مکان مراجعه می‌کنند. برخی از این جاهای دیدنی میامی شامل کاروانسرا عباس آباد، امام زاده یحیی، کاروانسرا میامی، آبگرم و… می‌باشد. در ادامه در مورد هر کدام از این مکان‌ها اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

روستای میامی

کاروانسرا میامی

در صورتی که به تاریخ و مکان‌های تاریخی علاقه مند باشد، باید پس از رسیدن به روستای میامی مشهد از کاروانسرا آن بازدید کنید. یکی از جالب‌ترین کاروانسراهای باستانی استان خراسان رضوی، کاروانسرا میامی است. ساخت این بنا متعلق به زمان صفویه می‌شود و دارای 5000 متر مربع مساخت است. کاروانسرای میامی در لیست آثار ملی نیز به ثبت رسیده است و بازدید از آن برای همه افراد امکان پذیر می‌باشد.

کاروانسرا عباس آباد

یکی دیگر از مکان‌های جالب و دیدنی روستای میامی مشهد، کاروانسرا عباس آباد است که همه ساله نظر افراد زیادی را به خود جلب می‌کند. این کاروانسرا به روستای میامی 75 کیلومتر فاصله دارد و برای اینکه بتوانید از این کاروانسرا بازدید کنید، لازم است خود را به روستای عباس آباد برسانید. این کاروانسرا نیز مانند کاروانسرا میامی در دوران صفویه تاسیس شده است.

کاروانسرا عباس آباد دارای نقشه ساخته مستطیل شکل می‌باشد و در زمینی به وسعت 8500 متر مربع ساخته شده است. این کاروانسرا در زمان حکومت قاجار به طور کامل یازسازی شده و از آن دوران به همان شکل باقی مانده است. شما می‌توانید با مراجعه به آن از این بنای تاریخی جالب بازدید کنید.

آبگرم میامی مشهد

یکی از مکان‌هایی که بسیاری از مسافران تور مشهد از تبریز تنها برای آن به میامی سفر می‌کنند، آب گرم این روستاست. آبگرم خواص درمانی بسیار زیادی است و برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مراجعه به این آب‌های معدنی گرم مفید است. همانطور که گفتیم وجود آبگرم در روستای میامی باعث شده افراد در تمامی فصول سال به این روستا مراجعه کنند.

امام زاده یحیی؛ مهم ترین جاذبه میامی مشهد

شاید وجود مرقد امام زاده یحیی را بتوان مهم‌ترین جاذبه این روستا بحساب آورد. تعداد زیادی از مسافران و زائران امام رضا به امام زاده یحیی اعتقاد داشته و به همین دلیل نیز در برنامه سفر خود به مشهد، بازدید از روستای میامی را قرار می‌دهند.

مرقد امام زاده یحیی که یکی از نوادگان امام سجاد (ع) بوده است، در قرن دهم هجری قمری ساخته و تا به امروز به دفعات بازسازی شده است. در این امام زاده بخشی به عنوان زائرسرا ساخته شده که دارای اتاق‌هایی جهت اسکان موقت زائران است. همچنین این زائرسرا دارای محلی برای آشپزی است تا مسافران بتوانند در آن به پخت و پز بپردازند.

محل اقامت در میامی

در این روستا هتل یا اقامتگاه رسمی ساخته نشده، اما در صورتی که بخواهید شب را در این منطقه سپری نمایید همانطور که گفتیم باید در بخش زائرسرا امام زاده یحیی اقامت کنید. هرچند که این اتاق‌ها دارای امکانات زیادی نمی‌باشند و تنها برای یک شب مناسب هستند. هزینه اجاره این اتاق‌ها تماما صرف مراقبت و بازسازی مرقد امام زاده یحیی می‌شود.

مسیر دسترسی به میامی مشهد

روستای میامی مشهد در فاصله 50 کیلومتری شهر مشهد واقع شده و شما با خودرو شخصی می‌توانید به این روستا مراجعه نمایید. برای رسیدن به این روستا کافی است از جاده مشهد – سرخس به سمت میامی حرکت کنید.

برای طی کردن مسیر مشهد – میامی کافی است 1 ساعت با ماشین رانندگی کنید. هرچند که برای میامی گاهی تورهای یک روزه زیارتی – سیاحتی مانند تور مشهد از تهران و سپس به میامی در نظر گرفته می‌شود. شاید بنظرتان این روستا ارزش دیدن نداشته باشد، اما پیشنهاد ما این است که یکبار هم که شده از آن بازدید نمایید.

جاذبه‌های دیدنی اطراف میامی

برخی از جاذبه‌هایی که در فاصله کمی از میامی مشهد قرار دارند را در ادامه ذکر کرده‌ایم:

  • پارک کوهسنگی مشهد (در فاصله 60 کیلومتری میامی)
  • پارک وکیل آباد مشهد (در فاصله 80 کیلومتری میامی)
  • حرم مطهر امام رضا (ع) (در فاصله 50 کیلومتری میامی)
  • آرامگاه شیخ بهایی (در فاصله 50 کیلومتری میامی)
  • بازار رضا (در فاصله 50 کیلومتری میامی)
  • کلات نادری (در فاصله 55 کیلومتری میامی)
  • کاروانسرای عباس آباد (در فاصله 75 کیلومتری میامی)

سخن پایانی

پیشنهاد می‌کنیم که حتما با سفر به شهر مشهد، از این روستا نیز بازدید کنید. از جاذبه‌های طبیعی و مذهبی روستای میامی مشهد بازدید کنید و در کنار خانواده از اوقات خود لذت ببرید. برای اینکه بتوانید بهترین تورهای مشهد را از شهرهای مختلف مشاهده کرده و با بهترین شرایط و کمترین قیمت خریداری نمایید، میتوانید اینجا کلیک کنید.

  • ۰۱/۰۸/۲۳
  • saman dini

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی