تابلوبرق

  • ۰
  • ۰

Google SERP مخفف عبارت Search Engine Results Page است. این صفحه در واقع همان صفحه ای است که هنگام جستجوی کلمه ای در گوگل به شما نشان داده می شود.

از آنجایی که گوگل همواره سعی کرده رضایت کاربران را جلب کند و سعی کرده بهترین نتایج جستجو را برای کلمات مختلف به آنها ارائه دهد، حضور این صفحه همواره یکی از اولویت های وب سایت ها بوده و سعی کرده اند به این صفحه برسند. در ضمن برای کسب موقعیت بهتر باید در انتخاب بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ در مشهد برای دریافت خدمات سئو دقت کنید.

بخش های مختلف Google Serp چیست؟

صفحه نتایج Google SERP از چندین بخش مجزا تشکیل شده است که در زیر نگاهی کوتاه به آنها خواهیم داشت.

Adwords

زمانی که عبارات جستجوی بسیار بالایی را در گوگل جستجو می کنیم، اولین چند لینک در صفحه جستجوی گوگل گوگل ادوردز یا گوگل ادز هستند. این تبلیغات را می توان با یک جعبه کوچک در کنار آنها که کلمه تبلیغ در آن دیده می شود، تشخیص داد و شامل سایت هایی می شود که از تبلیغات گوگل برای تبلیغ کسب و کار خود در آن منطقه خاص استفاده می کنند.

Rich snippets

گاهی نتایج خروجی گوگل شامل اسنیپت‌هایی می‌شوند که به‌صورت امتیازدهی ستاره‌دار و یا تصاویر مرتبط به جستجوی ما در زیر لینک خروجی است.

Organic Results

پس از چند سطر اول که شامل تبلیغات گوگلی بود، در ادامه ۱۰ نتیجه برتر گوگل در زمینه عبارت مورد جستجوی ما قابل مشاهده خواهند بود. این نتایج شامل برترین وبسایت‌هایی است که با استفاده از سئو در رتبه‌بندی صفحه اول گوگل قرار گرفته‌اند و عموما محتواهایی باکیفیت و کاربر پسند دارند.

FAQ

در بسیاری از موارد خصوصا در جستجوی عبارت‌های انگلیسی، بعد از تبلیغات گوگلی یک سری سوالات پرتکرار برای کاربر نشان داده می‌‌شود که با کلیک بر روی آن می‌تواند پاسخ سوال خود را بدون ورود به سایت موردنظر در همین صفحه گوگل سرپ مشاهده کند. این سوالات معمولا از مقالات وبسایت‌ها توسط خود گوگل استخراج می‌شوند.

Others

بسته به تشخیص گوگل و نوع عبارت مورد جستجو، گوگل سرپ می‌تواند شامل نشان دادن امتیازبندی، نمودارهای مختلف، لینک‌های داخلی یک وبسایت، نقشه، ویدیو و… باشد.

اهمیت جستجوی گوگل برای سئو و فرصت حضور در آن نتایج

واضح است که اگر وب سایتی در نتایج اولیه گوگل قرار گیرد، امکان و پتانسیل گرفتن بازدیدکننده از گوگل به صورت تصاعدی افزایش می یابد. اما چگونه وب سایت ما می تواند به این صفحه برسد؟ در واقع ما نمی توانیم در این زمینه کاری انجام دهیم و انتخاب این نتایج (به جز در مورد تبلیغات گوگل) بر عهده گوگل است.

نتیجه

Google SERP در واقع طرح صفحه نتایج جستجوی گوگل است که بر اساس عوامل مختلف توسط این شرکت ساخته می شود. اگر به دنبال نتایج سریع هستید، تبلیغات گوگل بهترین راه برای شما خواهد بود. زیرا در بهترین قسمت صفحه اصلی نمایش داده می شود.

در غیر این صورت بهتر است روی محتوای سایت خود کار کنید و بهینه سازی مطالب در کلمات را با جستجوی کمتر جدی بگیرید. در نهایت نظرات ارزشمند خود را از طریق قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع

  • ۰۱/۰۸/۱۶
  • saman dini

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی