تابلوبرق

  • ۰
  • ۰

 

رپورتاژ آگهی از جمله کلیدی‌ترین بخش‌ها در انواع پروژه‌های سئو در مشهد و پیش برد روند آن برای یک سایت است. برای داشتن یک رپورتاژ موفق، باید آن را درست بنویسید. این نکته حائز اهمیت است که محتوای شما فقط تبلیغی نباشد زیرا مردم را از خود دور می‎‌کند. هدف رپورتاژ، دادن آگهی به مردم است، به‌گونه‌ای که برای آن‌ها مفید باشد و در جایی از زندگی‌شان کاربرد داشته باشد. در ضمن آن، یک سایت یا منبعی معرفی می‌شود تا در آن زمینه به آن‌ها کمک کند؛

یعنی مردم به خاطر مفید بودن مطلب، آن را می‌خوانند و به خاطر مرتبط بودن لینک روی آن کلیک می‌کنند تا به سایت شما وارد شوند که با ایجاد این چنین شرایطی، نرخ تبدیل رپورتاژ منتشر شده هم افزایش خواهد یافت. برای نوشتن یک رپورتاژ مناسب، باید درست و مفید بنویسید. با ما همراه باشید تا شما را با چند نکته کلیدی آشنا کنیم که در نوشتن رپورتاژ برای بدست آوردن بهترین نتایج سئو باید آن‌ها را در نظر داشته باشید.

آشنایی با رپورتاژ آگهی

۱. تیتر؛ اولین عامل جذب مخاطب است.
اولین چیزی که مخاطب می‌بیند، تیتر است. اگر تیتر برای او جذاب یا مفید باشد؛ وارد سایت شده تا محتوا را ببیند. پس خیلی مهم است که در کلمات محدود بتوانید تیتر رپورتاژ را به‌گونه‌ای جذاب بنویسید تا مخاطب را راضی کنید که وارد سایت شود.

۲. صادقانه و مفید بنویسید.
هیچ چیزی بیشتر از عدم صداقت سبب ناراحتی مخاطب نمی‌شود و او را دور نمی‌کند. پس حتما در عنوان مقاله و محتوای آن، صادق باشید. اگر در عنوان به موضوعی اشاره کرده‌اید؛ در متن درباره آن اطلاعات درست و مفیدی را ارائه دهید.

شما می‌توانید دانش تخصصی را به زبانی ساده بیان کنید که حتی یک کودک نیز آن را درک کرده و برایش مفید باشد. شما به عنوان نویسنده یک محتوا، باید از خواننده آن، دارای آگهی بیشتری باشید تا متن‌تان برای او مفید باشد. اطلاعات مفید و صداقت، اعتماد را ایجاد می‌کند. همان چیزی که هدف یک رپورتاژ است.

۳. از ویژگی‌های رسانه منتشر کننده، مطلع باشید.
شما باید با منبع منتشر کننده محتوای خود آشنا باشید. از لحن گفتاری، مخاطبان او، محتوای سایت آن‌ها و سیاست‌های‌شان آگاه باشید تا بتوانید با کمترین اتلاف وقت، یک محتوای مناسب را برای او تولید کنید؛ محتوایی که متناسب با هدف شما و در جهت کمک به خوانندگان آن سایت نوشته شده است.

هر سایتی که در کنار داشتن ارتباط مفهومی با محتوای شما و سایر فاکتورهای مهم از خدمات طراحی سایت در مشهد استفاده کرده باشد، به دلیل بهبود سرعت، کیفیت و جذابیت آن می‌تواند گزینه‌ای به عنوان رسانه انتشار رپورتاژ شما محسوب شود.

۴. زیبا بنویسید
مردم زیبایی را دوست دارند، پس شما سعی کنید در محتوای خود فقط از کلمات استفاده نکنید. می‌توانید برای ارائه اطلاعات مفید و مناسب از تصویر، ویدیو، نمودار و آمار، اینفوگرافیک و… استفاده کنید. البته الزامی به استفاده همه آن‌ها نیست.

۵. متن؛ مختصر و کافی باشد.
مخاطب امروز کم حوصله‌تر از دیروز است. بنابراین سعی کنید کوتاه و کافی بنویسید. شرح و بسط‌های اضافی، جایی در رپورتاژ ندارند.

۶. از قدرت داستان غافل نشوید
داستان‌ها برای خوانندگان ارزش بالایی دارند، مخصوصا اگر داستان، یک روایت جذاب، ماجرایی خواندنی یا حتی تجربه‌ای شخصی باشد که برای زندگی آن‌ها مفید و کاربردی است.

رپورتاژ آگهی

۷. از مخاطب بخواهید
در نهایت از مخاطب بخواهید که کاری را انجام دهد. شما این همه زحمت کشیده‌اید تا در انتها از مخاطب خود چیزی بخواهید. سعی کنید شفاف و واضح آن را بیان کنید. کال تو اکشن در انتهای رپورتاژ یکی از پر اهمیت‌ترین مواردی است که آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ در مشهد با توجه به آن اقدام به انتشار رپورتاژ می‌کنند تا در نهایت علاوه بر تاثیر رپورتاژ به عنوان لینک، بتوانند کاربرانی را به سایت هدف خود منتقل کنند و از این راه جذب مشتری نیز انجام بدهند.

سخن پایانی

همان‌طور که می‌دانید، رپورتاژ یعنی نشر خبر و خبری که صرفا تبلیغی باشد، مخاطبی ندارد. پس شما باید سعی کنید آن را در قالب یک داستان آموزنده و مفید به مخاطب منتقل کنید تا با شما همراهی کرده و در جهت خواسته شما گام بردارد. حتما از این نکات، در هنگام نوشتن رپورتاژ خود، غافل نشوید.

منبع

  • ۰۱/۰۸/۰۹
  • saman dini

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی